CLIENT’S BILL OF RIGHTS AND RELATED RESPONSIBILITIES |
As a client of Algoma Family Services, you have the following rights and responsibilities:
RIGHTS
- To be treated with courtesy and respect in a safe, supportive environment.
- To receive service that respects your dignity, independence, privacy and confidentiality.
- To receive service that respects your individuality and your values, and responds sensitively to your needs and preferences.
- To be fully informed, including receiving information about your services and your personal client record.
- To consent to or refuse a service, based on having the information needed to help make an informed decision, including the intervention/treatment options available to you and the likely benefits and/or risks of participation or non-participation.
- To withhold or withdraw consent to collect, use, or disclose your personal health information.
- To participate in assessment and service planning.
- To have your support network involved in your service.
- To receive quality services that comply with professional standards.
- To express your concerns, make a complaint, appeal a decision.
RESPONSIBILITIES
- To work with us to plan your care and meet your service goals.
- To keep appointments and be on time, or give us at least 24-hour cancellation notice.
- To respect our staff and our property; treat us as you wish to be treated.
- To respect the rights and confidentiality of others.
- * To tell us if you need more information or don’t understand something.
- * To tell us if you believe you have been treated unfairly or received poor service.
* Please speak to either your AFS Counsellor or call the AFS Executive Director at (705) 945-5050 or Toll Free 1-800-461-2237.
À titre de client des Services aux familles d’Algoma, vous jouissez des droits et vous acceptez les responsabilités qui suivent:
DROITS
- Être traité avec courtoisie et respect dans un milieu sûr et positif.
- Recevoir des services qui respectent votre dignité, votre indépendance, votre vie privée et votre confidentialité.
- Recevoir des services qui respectent votre individualité et vos valeurs et qui sont sensibles à vos besoins et à vos préférences.
- Être pleinement informé, notamment en ce qui concerne les renseignements sur les services que vous recevez et votre dossier personnel.
- Consentir à un service ou refuser un service, après avoir obtenu les renseignements nécessaires pour prendre une décision éclairée, y compris les options d’intervention/traitement disponibles à vous et les avantages et/ou les risques probables de la participation ou de la non-participation.
- Refuser ou retirer votre consentement à la collecte, à l’utilisation ou à la divulgation de vos renseignements personnels sur la santé.
- Participer à l’évaluation et à la planification des services.
- Faire participer votre réseau de soutien à la prestation de vos services.
- Recevoir des services de qualité qui sont conformes aux normes professionnelles.
- Exprimer vos préoccupations, porter plainte et contester une décision.
RESPONSABILITÉS
- Collaborer avec nous pour planifier vos soins et réaliser vos objectifs en matière de services.
- Vous présenter à vos rendez-vous à l’heure, ou nous donner un avis d’annulation d’au moins 24 heures.
- Respecter nos employés et notre propriété; nous traiter de la façon dont vous aimeriez être traité.
- Respecter les droits et la confidentialité des autres.
- *Nous le dire si vous avez besoin de plus amples renseignements ou si vous ne comprenez pas.
- *Nous le dire si vous croyez avoir subi un traitement injuste ou reçu un service médiocre.
* Veuillez vous adresser à votre conseiller des SFA ou appeler le directeur des services cliniques des SFA au 945-5050, poste 2044.
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